وقوع حوادث و ابتلای کارکنان به بیماریهای شغلی، ناشی از رفتار و شرایط ناایمن است، و البته اغلب به رفتار ناایمن بر می‌گردد كه آیینه فرهنگ ایمنی آن سازمان می باشد. در صورتی که فرهنگ ایمنی یك سازمان قوی باشد، رفتارهای افراد در آن ایمن تر است و در نتیجه حوادث و بیماریهــای كمتری رخ داده و به تبع آن خسارت های وارده به طور چشمگیری كمتر می باشد.

عاملی که بالاترین نقش را در اعتلا واصلاح مسیر رفتاری افراد میتواند داشته باشد آموزش حرفه ای و آشنایی افراد نسبت به خطراتی است که امنیت و سلامت آنان را تهدید می نماید.

صرف نظر از آموزشهای آکادمیک که توسط مراکز آموزش عالی در کشور ارائه می گردد، مراکز فنی و حرفه ای برگزار کننده دوره های آموزشی جهت حرفه آموزی و افزایش توانمندی افراد و شاغلین و جویندگان کار می باشند. مع الوصف موسسه استاندارد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افراد شاغل در بخشهای تولیدی،صنعتی،خدماتی و تجاری و بازرگانی آموزشهای ویژه ای را به مورد اجرا میگذارند که در بخش ایمنی و قوانین و مقررات ملی وزارت تعاون، و در بخش بهداشت حرفه ای، وزارت بهداشت دارای مسئولیت و پتانسیل بالاتری میباشند. مرکز تحقیقات و تعلیمات فنی وزارت کار در بخش آموزشهای ایمنی یکی از معتبرترین مراکز در کشور محسوب می گردد.

وفق مقررات قانون کار مرجع ذیصلاح در زمینه استانداردها و موازین و مقررات ایمنی در کشور، مرکز فوق بوده و سایر دوره های آموزشی که خارج از چهارچوب و سرفصلها و برنامه ها و نظارتهای این مرکز برگزار می گردد از اعتبار لازم برخوردار نبوده و بالطبع گواهینامه های صادره که خارج از نظارت و یا تایید این مرکز صادر میگردد، نمیتواند وجاهت قانونی چندانی داشته باشد.

برهمین اساس این شرکت شالوده و اساس فعالیتهای خود را موضوع پراهمیت فرهنگ سازی ایمنی و بهداشتی و ابزار اجرایی این موضوع را برگزاری دوره های آموزشی در بیش از65 شاخه مختلف قرار داده است. این دوره ها بر اساس برنامه های میان مدت یا دراز مدت شرکت که در ادامه ذکر گردیده است بصورت ثابت برگزار گردیده و خواهد گردید. مع الوصف امکان برگزاری اکثر دوره ها بصورت غیرمتمرکز و بنا به تقاضای کارفرمایان عزیز در داخل مجموعه ها وجود دارد.

برگزاری دوره در داخل واحدها مزایایی برای متقاضیان بدنبال دارد که از آن جمله میتوان به استفاده بهینه از وقت و زمان پرسنل و رسیدگی به امور ضروری و پراهمیت حتی در زمان برگزاری دوره، تطابق مطالب دوره با شرایط محیط کار توسط مدرسین مجرب دوره ها کاهش هزینه ها و غیره اشاره نمود.

اهداف اجرایی شرکت سامان گستر پارس در جهت برگزاری دوره های آموزشی به شرح زیر می باشد :

 

  • دعوت از اساتید برجسته کشوری برای ارتقاء سطح اطلاعات
  • برگزاری دوره های آموزشی و همایشهای تخصصی
  • تلاش برای تشکیل هیئت علمی بومی در این خصوص و در نهایت ایجاد بستر مناسب برای تدریس متخصصین استان در دیگر استان ها
  • ترغیب دانشجویان و اساتید برای انجام تحقیق و تهیه پایان نامه های کاربردی و کمک های مادی و معنوی در این راستا
  • تشکیل کمیته فنی برای حل مشکلات ایمنی و بهداشت و محیط زیست صنایع استان و معرفی متخصین به کارفرمایان
  • ایجاد بانک اطلاعاتی مدرسین و متخصصین و شاغلین و فارغ التحصیلان مرتبط با حوزهHSE و ایجاد پل ارتباطی بین نیاز ها و توانمندی ها
  • ایجاد فضاهای مجازی برای تبادل نظر بین متخصصین و حل معضلات از طریق همفکری
  • اطلاع رسانی و انتقال اخبار ، قوانین و . . . در کوتاهترین زمان

Vestibulum id urna

برگزاری بیش از 20 عنوان دوره آموزشی

برگزاری بیش از 2000 نفر ساعت کلاس آموزشی با موضوعات مختلف در حوزه های بهداشت، ایمنی، ساختمان، حقوق کار، حریق و موارد مشابه

Vestibulum id urna

ایجاد امکانات آموزشی

ایجاد فضای آموزشی و فراهم آوردن امکانات صوتی و تصویری استاندارد جهت افزایش کیفیت برگزاری دوره ها

Vestibulum id urna

دعوت از اساتید غیر بومی

با توجه به اهمیت موضوع آموزش بر آن شدیم تا با برترین اساتید کشور تعامل برقرار کرده و در دوره های آموزشی مختلف از معلومات و تجربیات اساتید بر جسته ی غیر بومی در کنار اساتید خوب بومی استان استفاده کنیم تا به بالاترین سطح کیفیت در آموزش برسیم.

Vestibulum id urna

برگزاری آزمون و ارائه مدارک معتبر

در هر دوره از آموزش ها آزمون های متناسب با آن دوره بعمل می آید و به قبول شدگان آزمون ها مدارک معتبر ملی و بین المللی اعطا می گردد.

در راستای اهداف شرکت سامان گستر پارس به منظور گسترش دوره های آموزشی حوزه ایمنی ، بهداشت و محیط زیست و همچنین ارتقای این دوره ها هم از لحاظ کمی و هم کیفی گام های بزرگی در حال برداشته شدن است که به امید خدا در آینده نزدیک به مرحله اجرا در خواهند آمد.

برگزاری دوره های تحت وب

در سال 1395 شرکت سامان گستر پارس با سرمایه گذاری ویژه بر روی بسترهای IT توانسته است زیر ساختهای بسیار خوبی برای برگزاری دوره های آموزشی مجازی فراهم آورد. این زیر ساختها در شبکه داخلی شرکت مورد آزمایش قرار گرفته اند که با موفقیت کاملی همراه بوده است. به زودی این بسترها مهیای استفاده در سطح وب می گردند و از آن پس اساتید و دانشجویان می توانند فارغ از مسائل و مشکلات زمانی و مکانی و از طریق اینترنت در دوره های مجازی ما شرکت نمایند.

تشکیل هیئت علمی

یکی از برنامه های شرکت سامان گستر پارس برقراری ارتباط با اساتید ، محققین و متخصصین برجسته کشوری جهت تدریس در دوره های آموزشی و تشکیل یک هیئت علمی و کمیته فنی قدرتمند با حضور ایشان است تا بتواند کیفیت قابل قبولی را در اختیار دانشجویان و صنایع قرار دهد تا شاهد اعتلای روز افزون فرهنگ HSE در سطح استان و منطقه باشیم.

ایجاد فضاهای مجازی

با توجه به ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی در جامعه و سهولت دسترسی و استفاده از آنها به زودی پایگاه های مجازی سامان گستر به منظور آشنایی بیش از پیش متخصصین با یکدیگر و بالا بردن سرعت و کیفیت اطلاع رسانی در این شبکه های مجازی راه اندازی شده و در جهت هرچه پر بارتر شدن این شبکه ها اقدام خواهد شد.